Sektor: Graditeljstvo i geodezija
Naziv kurikula strukovnog obrazovanja:
Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera
Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanja:
Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera
Razina kvalifikacije prema HKO-u: 3
Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET): 126 CSVET
Uvjeti za upis strukovnog kurikula: Kvalifikacija na 1. razini HKO-a: Dokaz o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za navedenu kvalifikaciju sukladno važećem popisu zdravstvenih zahtjeva izdanom od strane nadležnoga ministarstva
Ključne značajke kurikuluma:
- Naziv i kvalifikacija: Kurikulum nosi naziv “Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera”, a ista se kvalifikacija stječe završetkom obrazovanja.
- Obrazovni sektor: Graditeljstvo, geodezija i arhitektura.
- Razina kvalifikacije: Kvalifikacija je na 3. razini prema Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (HKO).
- Obujam kvalifikacije: Minimalni obujam kvalifikacije je 126 CSVET bodova. Od toga, najmanje 60 CSVET bodova mora biti na razini 3 ili višoj.
- Obujam ishoda učenja podijeljen je na 4. ciklus (42 CSVET) i 5. ciklus (84 CSVET).
- Strukovni dio kvalifikacije obuhvaća 83 CSVET boda (što čini 66% ukupnog obujma), dok opće obrazovanje čini 43 boda.
- Uvjeti za upis: Potrebna je kvalifikacija na 1. razini HKO-a te dokaz o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za navedenu kvalifikaciju, sukladno važećem popisu zdravstvenih zahtjeva izdanom od strane nadležnog ministarstva.
- Uvjeti stjecanja kvalifikacije: Stjecanje kvalifikacije zahtijeva ostvarenih najmanje 126 CSVET bodova (od čega 83 CSVET iz strukovnog i 43 iz općeg obrazovanja) te izradu i obranu završnog rada.
- Završni rad: Završni rad je projektni zadatak u kojemu učenik treba pokazati samostalnost u analizi problema, izradi i izvedbi mogućih rješenja, primjenjujući usvojeno znanje i vještine stečene tijekom cjelokupnog obrazovanja. Za kvalifikacije razine 3, provjera se provodi izradom i obranom završnoga praktičnog rada. Provodi se na temelju relevantnih zakona i pravilnika o odgoju i obrazovanju te završnom radu.
- Provedba kurikuluma: Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se za učenike I. razreda srednje škole od školske godine 2025./2026., za II. razrede od 2026./2027., a za III. razrede od 2027./2028..
- Učenje temeljeno na radu: Integrirano je u strukovni kurikul kroz rješavanje problemskih zadataka koji se mogu simulirati u školskim specijaliziranim učionicama, praktikumima, radionicama, regionalnim centrima kompetentnosti i kod poslodavca. Zadatci su osmišljeni tako da odgovaraju stvarnim radnim situacijama radnog mjesta.
- Sastavnice kurikuluma: Kurikulum uključuje obvezne predmete općeg obrazovanja (npr. Hrvatski jezik, Matematika, Strani jezik, Politika i gospodarstvo, Tjelesna i zdravstvena kultura, Informatika, Čovjek i okolina) te obvezne strukovne module (npr. Graditeljstvo kao zanimanje, Zaštita na radu u graditeljstvu, Materijali, podloge i alati u soboslikarstvu, Osnove soboslikarskih radova, Izvedba soboslikarskih radova, Materijali, proizvodi i alati u suhoj gradnji, Oblaganja u suhoj gradnji, Podovi u suhoj gradnji, Zidovi u suhoj gradnji). Nastava se u pravilu izvodi modularno.
- Materijalni uvjeti: Za izvedbu posebnog kurikuluma potrebni su specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje.
- Prohodnost:
- Horizontalna prohodnost: Nakon završene škole učenici su osposobljeni za obavljanje pomoćnih poslova unutar strukovnog kurikula “Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera”. Mogu se uključiti u programe osposobljavanja, usavršavanja i prekvalifikacije u sustavu cjeloživotnog učenja.
- Vertikalna prohodnost: Nakon stečene kvalifikacije, moguć je nastavak obrazovanja na razinu 4.1. HKO-a.
- Praćenje kvalitete: Preporučeni načini praćenja kvalitete uključuju vanjsko vrednovanje i praćenje nastavnika, prolaznost učenika nakon završetka školovanja i na završnom radu te samovrednovanje nastave.
Ciljevi posebnog kurikuluma:
Učenici će po završetku programa moći:
- Pripremiti soboslikarsko-ličilačke materijale prema uputi mentora.
- Pripremiti radno mjesto.
- Sudjelovati u pripremi podloga za ličenje.
- Rukovati alatima, strojevima i opremom za izvođenje soboslikarsko-ličilačkih radova.
- Komunicirati s nadređenima na gradilištu sukladno mogućnostima.
- Rabiti sredstva zaštite na radu pri izvođenju soboslikarsko-ličilačkih i dekoraterskih radova.
- Poštovati načela zaštite okoliša pri planiranju i odabiru soboslikarsko-ličilačkih materijala.
- Rukovati alatima, strojevima, priborom i pomagalima u suhoj gradnji.
- Pripremiti materijale za suhu gradnju prema tehničkoj specifikaciji.
- Sudjelovati u radovima na izvedbi montažnih zidova.
- Sudjelovati u radovima na izvođenju podova u suhoj gradnji.
- Sudjelovati u radovima oblaganja zidova suhom žbukom.
- Sudjelovati u pripremi podloga za oblaganje.
- Očistiti radno mjesto i pravilno zbrinuti otpad.