Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera




Sektor: Graditeljstvo i geodezija

Naziv kurikula strukovnog obrazovanja:

Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera

Kvalifikacija koja se stječe završetkom obrazovanja:

Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera

Razina kvalifikacije prema HKO-u: 3

Minimalan obujam kvalifikacije (CSVET): 126 CSVET

Uvjeti za upis strukovnog kurikula: Kvalifikacija na 1. razini HKO-a: Dokaz o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za navedenu kvalifikaciju sukladno važećem popisu zdravstvenih zahtjeva izdanom od strane nadležnoga ministarstva

Ključne značajke kurikuluma:

  • Naziv i kvalifikacija: Kurikulum nosi naziv “Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera”, a ista se kvalifikacija stječe završetkom obrazovanja.
  • Obrazovni sektor: Graditeljstvo, geodezija i arhitektura.
  • Razina kvalifikacije: Kvalifikacija je na 3. razini prema Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (HKO).
  • Obujam kvalifikacije: Minimalni obujam kvalifikacije je 126 CSVET bodova. Od toga, najmanje 60 CSVET bodova mora biti na razini 3 ili višoj.
    • Obujam ishoda učenja podijeljen je na 4. ciklus (42 CSVET) i 5. ciklus (84 CSVET).
    • Strukovni dio kvalifikacije obuhvaća 83 CSVET boda (što čini 66% ukupnog obujma), dok opće obrazovanje čini 43 boda.
  • Uvjeti za upis: Potrebna je kvalifikacija na 1. razini HKO-a te dokaz o nepostojanju zdravstvenih kontraindikacija za navedenu kvalifikaciju, sukladno važećem popisu zdravstvenih zahtjeva izdanom od strane nadležnog ministarstva.
  • Uvjeti stjecanja kvalifikacije: Stjecanje kvalifikacije zahtijeva ostvarenih najmanje 126 CSVET bodova (od čega 83 CSVET iz strukovnog i 43 iz općeg obrazovanja) te izradu i obranu završnog rada.
  • Završni rad: Završni rad je projektni zadatak u kojemu učenik treba pokazati samostalnost u analizi problema, izradi i izvedbi mogućih rješenja, primjenjujući usvojeno znanje i vještine stečene tijekom cjelokupnog obrazovanja. Za kvalifikacije razine 3, provjera se provodi izradom i obranom završnoga praktičnog rada. Provodi se na temelju relevantnih zakona i pravilnika o odgoju i obrazovanju te završnom radu.
  • Provedba kurikuluma: Ova Odluka stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se za učenike I. razreda srednje škole od školske godine 2025./2026., za II. razrede od 2026./2027., a za III. razrede od 2027./2028..
  • Učenje temeljeno na radu: Integrirano je u strukovni kurikul kroz rješavanje problemskih zadataka koji se mogu simulirati u školskim specijaliziranim učionicama, praktikumima, radionicama, regionalnim centrima kompetentnosti i kod poslodavca. Zadatci su osmišljeni tako da odgovaraju stvarnim radnim situacijama radnog mjesta.
  • Sastavnice kurikuluma: Kurikulum uključuje obvezne predmete općeg obrazovanja (npr. Hrvatski jezik, Matematika, Strani jezik, Politika i gospodarstvo, Tjelesna i zdravstvena kultura, Informatika, Čovjek i okolina) te obvezne strukovne module (npr. Graditeljstvo kao zanimanje, Zaštita na radu u graditeljstvu, Materijali, podloge i alati u soboslikarstvu, Osnove soboslikarskih radova, Izvedba soboslikarskih radova, Materijali, proizvodi i alati u suhoj gradnji, Oblaganja u suhoj gradnji, Podovi u suhoj gradnji, Zidovi u suhoj gradnji). Nastava se u pravilu izvodi modularno.
  • Materijalni uvjeti: Za izvedbu posebnog kurikuluma potrebni su specifični materijalni uvjeti i okruženje za učenje.
  • Prohodnost:
    • Horizontalna prohodnost: Nakon završene škole učenici su osposobljeni za obavljanje pomoćnih poslova unutar strukovnog kurikula “Pomoćni radnik za uređenje interijera / Pomoćna radnica za uređenje interijera”. Mogu se uključiti u programe osposobljavanja, usavršavanja i prekvalifikacije u sustavu cjeloživotnog učenja.
    • Vertikalna prohodnost: Nakon stečene kvalifikacije, moguć je nastavak obrazovanja na razinu 4.1. HKO-a.
  • Praćenje kvalitete: Preporučeni načini praćenja kvalitete uključuju vanjsko vrednovanje i praćenje nastavnika, prolaznost učenika nakon završetka školovanja i na završnom radu te samovrednovanje nastave.

Ciljevi posebnog kurikuluma:

Učenici će po završetku programa moći:

  1. Pripremiti soboslikarsko-ličilačke materijale prema uputi mentora.
  2. Pripremiti radno mjesto.
  3. Sudjelovati u pripremi podloga za ličenje.
  4. Rukovati alatima, strojevima i opremom za izvođenje soboslikarsko-ličilačkih radova.
  5. Komunicirati s nadređenima na gradilištu sukladno mogućnostima.
  6. Rabiti sredstva zaštite na radu pri izvođenju soboslikarsko-ličilačkih i dekoraterskih radova.
  7. Poštovati načela zaštite okoliša pri planiranju i odabiru soboslikarsko-ličilačkih materijala.
  8. Rukovati alatima, strojevima, priborom i pomagalima u suhoj gradnji.
  9. Pripremiti materijale za suhu gradnju prema tehničkoj specifikaciji.
  10. Sudjelovati u radovima na izvedbi montažnih zidova.
  11. Sudjelovati u radovima na izvođenju podova u suhoj gradnji.
  12. Sudjelovati u radovima oblaganja zidova suhom žbukom.
  13. Sudjelovati u pripremi podloga za oblaganje.
  14. Očistiti radno mjesto i pravilno zbrinuti otpad.