Učenice zanimanja Tehničar cestovnog prometa Ivona Golubić i Nina Rađenović radili su u firmi Bamos (Barcelona Mobiliti Services), poduzeću koje osigurava praksu u Barceloni za učenike stranih država. Ivona i Nina su imali zadatak analizirati složenost korištenja usluga javnog prijevoza putnika autobusima u Barceloni.
Fotografije…
Autobus je jedna vrsta prijevoza u prometu koji se jako često koristi, ali znatno je sporija vrsta prijevoza od metroa zbog velike gustoće prometa i puno pješaka. Autobusni promet u Barceloni uveden je 1906. godine. Autobusi u Barceloni predstavljaju važan dio javnog prijevoza i nude dobru povezanost između različitih dijelova grada, kao i prigradskih naselja. Sustav autobusnog prijevoza upravlja Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). Autobusna mreža je dobro razvijena i omogućuje dolazak do brojnih destinacija koje nisu direktno povezane metrom. Analizirali su posebno svaku liniju autobusa i došli do podataka koji su im bili korisni za izradu prezentacije. Vozni park TMB-a obuhvaća moderne autobuse, među kojima su električni i hibridni modeli. Električni autobusi su potpuno tihi i ne ispuštaju štetne plinove, što ih čini posebno pogodnima za zaštitu okoliša i smanjenje buke u gradu. Hibridni autobusi kombiniraju električni i dizelski pogon, čime se smanjuje potrošnja goriva i emisija CO₂ u odnosu na klasične autobuse. Svi autobusi opremljeni su klimom, elektroničkim displejima koji prikazuju rutu, kamerama za sigurnost i besplatnim Wi-Fi signalom. Ulazak i izlazak iz autobusa odvija se na označenim vratima, a validacija karte vrši se pomoću čitača pri ulazu. Prva vožnja električnim autobusom u Barceloni bila je potpuno novo i ugodno iskustvo. Čim je autobus stigao na stajalište, odmah smo primijetili koliko je tiši od običnih autobusa. Autobusi su točni i rijetko kad kasne sa obzirom na gustoću prometa