Učenici koji su u sklopu Erasmus programa pod nazivom “Od učionice do radnog mjesta: Povezivanje teorije i prakse u prometu i logistici” u Barceloni,u sklopu svog zanimanja tehničar za cestovni promet, raspoređeni su u četiri različita poduzeća gdje obavljaju praksu.
U ovom tekstu ćemo ukratko predstaviti čime se bavi tvrtka BAMOS (Barcelona Mobility Services) i što su
naši učenici tamo radili tijekom svoje prakse.
Fotografije…
BAMOS (Barcelona Mobility Services) osnovan je 2017. godine u Barceloni s ciljem olakšavanja stručnih praksi europskih studenata u tvrtkama smještenim u Barceloni, u okviru programa Erasmus+ KA12212.
BAMOS surađuje s više od 200 tvrtki u Barceloni i godišnje omogućuje praksu za preko 1.100 studenata. Njihove aktivnosti uključuju strukturirane programe studija, radnog iskustva, job shadowing, obuke i mogućnosti podučavanja za osoblje i učenike.
Učenici Elena Šubert, Petra Kubin, Mateo Mihalinac i Melkior Mihalinac odrađivali su praksu u BAMOS-u. Tamo su radili na istraživačkom projektu.
Obilazili su dijelove Barcelone poput ulice La Rambla, Sagrada Familia i Gotičke četvrti, gdje su brojali promet, promatrali sigurnost prometa, rekonstrukcije po ulicama te sve to dokumentirali, fotografirali i napravili prezentaciju. U svom istraživačkom radu zadatak im je bio i usporediti promet u gradovima Barceloni i Daruvaru.
Također su imali zadatak otići u četvrt L’Eixample i pronaći tri tvrtke koje se bave logistikom i tri tvrtke koje se bave izgradnjom cesta, stupiti u kontakt sa zaposlenicima, dobiti relevantne podatke o tvrtkama, sve dokumentirati i prezentirati mentorima.
Zadaci koje su učenici trebali izvršiti u Barceloni bili su izuzetno izazovni, posebno zbog veličine i dinamike ovog velikog grada. Snalaženje u nepoznatom urbanom okruženju, uz komunikaciju na stranom jeziku, predstavljalo je dodatni izazov. Učenici, koji inače dolaze iz manjih sredina, prvi su se put susreli s takvim uvjetima. Trebalo im je mnogo vještina i prilagodljivosti kako bi uspješno obavili zadatke.
Unatoč početnom strahu i nesigurnosti, učenici su na kraju bili sretni i ponosni na svoja postignuća. Savladali su početne prepreke, stekli nova iskustva i vještine koje će im biti od velike koristi u budućnosti. Ova avantura u Barceloni ne samo da im je proširila vidike, već ih je i osnažila za buduće izazove.